به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، دبیرخانههای راهبری کشوری گروههای آموزشی دروس فرهنگ و هنر، علوم تجربی، ادبیات فارسی، عربی، کار و فنّاوری، مطالعات اجتماعی، آمادگی دفاعی، دینی و قرآن، زبان انگلیسی در بیانیهای اعلام کردند: سالِ تحصیلیِ جدید درحالی آغاز شد که با گذشت بیش از ۲۵ ماه آموزش غیرحضوری، جامعۀ دانشآموزیِ کشور دچارِ افتِ تحصیلی و آسیبهای روحی و روانی شده بود؛ این در حالی است که نیاز به تعامل و ایجادِ ارتباطِ دوسویه عامل بسیار مهم و قابلتأملی در کیفیت بخشی به آموزش است. این مسأله اهمیت تعامل در آموزش را بیش از گذشته نشان داد و نقشِ نهادِ مدرسه در ایجاد محیطی امن برای برقراری روابط میان والدین و اولیای آموزشی و تداوم بخشی به آموزش معنادار در آموزش و پرورش را بیش از پیش نمایان ساخت. از همینرو پیداست حضور منظم در کلاسهای درس و فراهم نمودن محیطی علمی و شاداب از خدمات مفید و مؤثر به دانشآموزان است تا با امکان ارائه بازخورد در مسیرِ جبرانِ افتِ تحصیلیِ پدیدآمده، گامی در زمینۀ اصلاح و ارتقای بهره وری آموزشی برداشته شود. لذا دبیرخانه های کیفیت بخشی به فرایندآموزش متوسطه اول، مرزبندی صریح خود را با جریاناتی که قصد حاشیهسازی و ناامنی در روند تعلیم و تربیت آیندهسازان کشور را دارند اعلام نموده و از دبیران و اولیای مدرسه تقاضا دارد امکان هرگونه فرصتطلبی را از حریمِ امنِ مدرسه وکلاس درس دور سازند. امید است معلمان در سال تحصیلی پیش رو، بهعنوان مهم ترین عامل کیفیت بخش به آموزش کشور، ضمن به روزآوریِ حرفهای و پایش فرآیندهای آموزشی، با حضور فعال در کلاس های درس، مسیر پیشرفت و افتخار آفرینیِ یادگیرندگان را بیش از گذشته هموار سازند و نقش تسهیل گری و راهبری خود را در آموزشِ دانش آموزانِ کشورِ عزیزمان ایفا کنند. پایان پیام/
شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
اولین باشید که نظر می دهید