به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، عصر امروز همایش گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی با برنامهریزی شورای روابط عمومی شهرستان سوادکوه برگزار شد. *گسترش فعالیتهای اثرگذار رسانهای امام جمعه شهرستان سوادکوه(بخش زیراب) در این مراسم با اشاره به اهمیت رسانه و روابط عمومی، گفت: ما در جامعه اسلامی زندگی میکنیم و اجرای دستورات دینی باید در اولویت باشد. حجت الاسلام محمدزمان رضایی، افزود: حضور مدیران ادارات و نهادها در نماز جماعت و نماز جمعه مورد توجه جدی باشد. وی با اشاره به هزینه عظیم رسانهای کشورهای استکبار خواستار گسترش فعالیتهای اثرگذار رسانهای در جامعه شد. *آموزش سواد رسانهای برای هزار نفر در مازندران مسؤول بسیج رسانه مازندران نیز با اشاره به اینکه افزایش سواد رسانه باید در صدر برنامههای روابط عمومی و رسانه باشد، گفت: امسال هزار نفر را در سازمان بسیج رسانه مازندران آموزش سواد رسانهای میدهیم و پیشنهاد میکنیم شهرستان سوادکوه در این عرصه پیشقدم باشد. عبدالمهدی حقشناس، افزود: روابط عمومی، آیینه اداره، نهاد و شرکت و چشم و چراغ یک دستگاه است و روابط عمومی باید همه چیز را ببیند و حافظ منافع است. وی با بیان اینکه هدف اصلی روابط عمومی فقط تبلیغات نیست و محورهای دیگری هم دارد و آسیبهایی هم وجود دارد، خاطرنشان کرد: جابجایی وظیفه و تداخل وظایف وجود دارد و جایگاه روابط عمومی باید بیشتر مورد نظر باشد و روابط عمومی نشاندهنده ظرفیت و توان اداره و نهاد است. حقشناس، ایجاد انگیزه در سازمان و دیدهشدن فعالیتهای کارکنان را از نکات کلیدی توصیف و اظهار کرد: نیاز امروز روابط عمومیها ارتباط موثر با رسانهها باشد که در استان این ارتباط برادرانه و با محوریت همکاری است. وی افزود: حفاظت از حریم سازمان از وظایف روابط عمومی با مشورت مدیر و همراه با دلیل و مدرک است و روابط عمومی باید رابط بین مردم و سازمان باشد و مدیران در حیطه تخصص و وظیفه از روابط عمومیها، وظیفه بخواهند. حقشناس با اشاره به اینکه روابط عمومیها مانند رسانهها مظلوم هستند و در برخی مواقع مورد بیمهری قرار میگیرند، گفت: رهبر انقلاب اسلامی ایران حجت را تمام کردند و مهمترین وظیفه کنونی، جهاد تبیین است که آن را امر واجب و فریضه فوری توصیف کردند. *روابط عمومی اعتقاد دینی و مذهبی است فرماندار سوادکوه نیز با تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی و با تقدیر از پیگیریهای امام جمعه زیراب سوادکوه که چهره ملی و استانی است، گفت: وظیفه ما استفاده از توانمندی ایشان برای پیشرفت سوادکوه است و روابط عمومی، چشم بینا و گوش شنوای ادارات و نهادهای است. رمضان غلامیاواتی با اشاره به اینکه جلسه تخصصی با روابط عمومیهای شهرستان خواهمداشت و وقت خواهم گذاشت، افزود: روابط عمومی اعتقاد دینی و مذهبی است که در جهاد تبیین وظیفه ما را سنگینتر میکند و دشمنان ما کارهای کوچک را بزرگ جلوه میدهند ولی ما فعالیتهای بزرگ را بیتوجهی میکنیم. فرماندار سوادکوه با اشاره به اینکه مدیران ادارات و نهادها موضوع روابطعمومی را جدی بگیرند و افراد باهوش، توانمند، متدین و انقلابی را در منصبهای روابط عمومی قرار دهند، خاطرنشان کرد: هر کس از نماز و قرآن فاصله بگیرد به هیچ جا نمیرسد و درب فرمانداری سوادکوه بر روی روابط عمومیها و رسانهها باز است و هیچ مدیری حق ندارد در برابر مطالب رسانهها موضعگیری کند و البته مطالب رسانهها، روشنگری باشد. غلامیاواتی با اشاره به اینکه مدیران طرح بنویسند که در کجا قرار دارند و ما باید واقعیتها را به مردم بگوییم و حلقه ارتباطی مدیر و کارکنان و مردم، روابط عمومیها هستند. *تسلابخشبودن «خوشبینی آینده» مورد نظر مقام معظم رهبری عبدالمهدی حقشناس در جمع خبرنگاران سوادکوه با تقدیر از فعالیتهای خبرنگاران در سوادکوه، افزود: مسؤولیتها ماندگار نیست و کاری کنیم که شرمنده شهدا نباشیم و مردم خوب و صبور و پایکار داریم، افزود: شهدا جانشان را دادند و ما برای آرمانهای انقلاب اسلامی وقتمان را بگذاریم. مسؤول بسیج رسانه مازندران، «خوشبینی آینده» مورد نظر مقام معظم رهبری برای ما تسلابخش است. *انتخاب روابط عمومیهای برتر سوادکوه رئیس شورای روابط عمومی شهرستان سوادکوه نیز با اشاره به اینکه روابط عمومیها برای ارتقای تفاهم سازمانی و کاهش سوتفاهمها از مسیر پاسخگویی و با استفاده از رسانهها تلاش میکنند، گفت: شورای روابط عمومی ۱۱ شاخص شامل ارتباط و برگزاری مصاحبه با رسانه، آرشیوسازی، گرامیداشت مناسبتها، نصب بنر و استفاده از تابلوی دیجیتال، تعداد اخبار، پیامهای مناسبتی، مشارکت در مقابله با کرونا، وجود سایت یا کانال و گروه فعال و ارزیابی شورای روابط عمومی از مجموع فعالیتها بود. عمران اکبرنژاد افزود: سه روابط عمومی برتر و هفت روابط عمومی فعال برای شهرستان سوادکوه انتخاب شدند و با توجه به فعال بودن اعضای شورای روابط عمومی مسؤولیت انتخاب بر عهده رییس شورا قرار گرفت تا تلاشهای روابط عمومیهای فعال دیده شود. وی خاطر نشان کرد:محمد علیزاده از شرکت پیشرو معادن، فیروزه بهرامزاد از اداره راهداری، محمود کاشی از اداره آبفا، به عنوان روابط عمومیهای برتر و احسان ایمانی از جهاد کشاورزی، حسین فولادی از اداره برق، محمدرضا شهمیر از هلال احمر، اسماعیل رضایی از اداره منابع طبیعی، مهناز محمدی از اداره ورزش و جوانان، سیدمحمد حسین حجازی از شبکه بهداشت و درمان و حلیمه خادمی از شهرداری پلسفید و فرمانداری به عنوان روابط عمومیهای فعال انتخاب شدند. رئیس شورای روابط عمومی شهرستان سوادکوه از بهروز رسانی بانک اطلاعات روابط عمومیهای سوادکوه، برگزاری کلاسهای ارتقای جایگاه روابط عمومیهای شهرستان و گرامیداشت مناسبتها به عنوان اولویتهای آینده ذکر کرد و خواستار همکاری نزدیک فرمانداری و ادارات و نهادهای شهرستان برای دستیابی به این اهداف شد. انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ع
شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
اولین باشید که نظر می دهید